Sunday, April 09, 2006

【Comic】大奥 Shogun's Harem


【漫画】よしながふみ.2005.『大奥』.東京:白泉社

笑えます。

もし、足りないのが女じゃなくて男だったら。
将軍も男でなくて女だったら。
女3000人ならぬ男3000人の大奥。
男女逆転歴史 SF。

時代設定の細かいところまでそのままで性別だけ逆転というパラレルワールドがかなり笑えます。若い男の子が御三の間で縫い物している姿が特にツボでした。だはははは。大岡越前も女だし(笑)

【Comic】 YOSHINAGA, Fumi. 2005. Ouoku [Shogun's Harem]. Tokyo: Hakusensha

Hilarious.

What if it was not female population but male one that decreased in Edo era?
What if Shogun was not a man but a woman?
Not three thousands women in the harem (Ouoku) but three thousands men in it!?
Gender reversal period SF.

All the historical details are the same. Just the gender is reversal. It's such a parallel universe. Especially, the scene that a young boy sewing in Osannoma (a special room for sewing in Ouoku) made me laugh loud. Dahahahaha. And Ouoka Echizen (a famous court judge in Edo era) is a woman in this story :D

No comments: